Fördelar vs Nackdelar
Ja, det finns ju alltid fördelar när saker och ting är som de är. Det vill säga: För jävliga.
Igår eftermiddag när vi bara var två i växeln så kände min kollega att hon bara var tvungen att gå och ta en liten rökpaus. Hon frågade vår närmsta chef om hon kunde sätta sig i växeln i fem minuter och det kunde hon. Som det har blivit sedan införandet av ASW-systemet (det nya ordersystemet) så har det här i växeln blivit förjävligt rent utsagt och det fick vår chef känna på igår. Orderslingorna är ofta överbelastade och när man söker på en ledig ordermottagare och hittar en så är den inte på sin plats, så då står det bara och ringer.
Kan säga att kunderna har tröttnat rejält på det här nu. Vi har alla här i växeln fått några som har lagt på luren i örat på oss och vi får upprepade gånger per dag förklara varför de får stå i kö i vissa fall 18 minuter utan att ens komma fram till order. Hur man nu kan stå i en telefonkö i så lång tid utan att lägga på..!
Men som sagt: Vår chef satt i fem minuter igår och hon upptäckte allt detta och förstod då hur vi har haft det här, varje dag, flera gånger i timmen, i snart tre veckors tid. Så idag kom hon med en liten present till oss alla tre för att visa sin uppskattning för att vi står ut och håller humöret uppe. Vi fick fyra doftljus var fint förpackade.
En annan kollega, som jobbar på ekonomin, gick förbi mig i morse och frågade hur det var med min förkylning. Jag sa att det nu är snuvigt och att det börjar bli lite hostigt också. Hon frågade då om jag hade te, vilket jag inte hade. Då säger hon: "Men jag hämtar en kopp till dig." Jag protesterade först och sa att jag kunde hämta det själv, men hon sa att hon skulle hämta det åt mig. Så jag blev serverad en kopp te.
Men jag vet inte om jag kan säga att fördelarna överväger nackdelarna i det här fallet, men de hjälper en att stå ut lite mer i alla fall.
Sedan var det en kollega som frågade mig om inte jag kunde ringa ner och fråga om de har något som heter "Godsmottagning för kontorsvaror". Hon efterlyser ett bud som hon inte har fått och har pratat med budkillen som sa att han lämnade det där. Så jag ringde ner och gissa vem det var som svarade... Det har varit så de senaste gångerna att när jag har ringt (de ser mitt nummer) så har det varit hon som svarat, men inte idag.
Jag meddelar det jag vill och han sa att det nog är port ett som avses. Jag frågar då var den ligger. Han säger då att han tar och kollar upp det åt mig och återkommer. Samtalet avslutas av honom med ett "Hej då" med en sådan där gullig "bebisröst" ihopblandat med den vanliga mjuka rösten.
Och han återkommer till mig några minuter senare på mitt direktnummer och säger att det ser mörkt ut. Att vi nog måste kolla upp namnet på den som skrev under. Jag tackar för hjälpen och vi lägger på.
En halvtimme senare återkommer den kollegan och budfirman kunde tyda signaturen till "Stear" och jag ringer ner och det är han som svarar igen. Jag frågar om han sitter ensam och det gjorde han. Han får "namnet" och skriver ner det. Han säger sedan att han hade hört med lageransvarig över telefon och han sa att inget fanns där. Så nu kommer han själv gå ner på lagret och kolla så fort han kan. Det är det som kallas service. Jag tackar igen, den här gången lite i förskott, för att han gör sig det besväret.
Igår eftermiddag när vi bara var två i växeln så kände min kollega att hon bara var tvungen att gå och ta en liten rökpaus. Hon frågade vår närmsta chef om hon kunde sätta sig i växeln i fem minuter och det kunde hon. Som det har blivit sedan införandet av ASW-systemet (det nya ordersystemet) så har det här i växeln blivit förjävligt rent utsagt och det fick vår chef känna på igår. Orderslingorna är ofta överbelastade och när man söker på en ledig ordermottagare och hittar en så är den inte på sin plats, så då står det bara och ringer.
Kan säga att kunderna har tröttnat rejält på det här nu. Vi har alla här i växeln fått några som har lagt på luren i örat på oss och vi får upprepade gånger per dag förklara varför de får stå i kö i vissa fall 18 minuter utan att ens komma fram till order. Hur man nu kan stå i en telefonkö i så lång tid utan att lägga på..!
Men som sagt: Vår chef satt i fem minuter igår och hon upptäckte allt detta och förstod då hur vi har haft det här, varje dag, flera gånger i timmen, i snart tre veckors tid. Så idag kom hon med en liten present till oss alla tre för att visa sin uppskattning för att vi står ut och håller humöret uppe. Vi fick fyra doftljus var fint förpackade.
En annan kollega, som jobbar på ekonomin, gick förbi mig i morse och frågade hur det var med min förkylning. Jag sa att det nu är snuvigt och att det börjar bli lite hostigt också. Hon frågade då om jag hade te, vilket jag inte hade. Då säger hon: "Men jag hämtar en kopp till dig." Jag protesterade först och sa att jag kunde hämta det själv, men hon sa att hon skulle hämta det åt mig. Så jag blev serverad en kopp te.
Men jag vet inte om jag kan säga att fördelarna överväger nackdelarna i det här fallet, men de hjälper en att stå ut lite mer i alla fall.
Sedan var det en kollega som frågade mig om inte jag kunde ringa ner och fråga om de har något som heter "Godsmottagning för kontorsvaror". Hon efterlyser ett bud som hon inte har fått och har pratat med budkillen som sa att han lämnade det där. Så jag ringde ner och gissa vem det var som svarade... Det har varit så de senaste gångerna att när jag har ringt (de ser mitt nummer) så har det varit hon som svarat, men inte idag.
Jag meddelar det jag vill och han sa att det nog är port ett som avses. Jag frågar då var den ligger. Han säger då att han tar och kollar upp det åt mig och återkommer. Samtalet avslutas av honom med ett "Hej då" med en sådan där gullig "bebisröst" ihopblandat med den vanliga mjuka rösten.
Och han återkommer till mig några minuter senare på mitt direktnummer och säger att det ser mörkt ut. Att vi nog måste kolla upp namnet på den som skrev under. Jag tackar för hjälpen och vi lägger på.
En halvtimme senare återkommer den kollegan och budfirman kunde tyda signaturen till "Stear" och jag ringer ner och det är han som svarar igen. Jag frågar om han sitter ensam och det gjorde han. Han får "namnet" och skriver ner det. Han säger sedan att han hade hört med lageransvarig över telefon och han sa att inget fanns där. Så nu kommer han själv gå ner på lagret och kolla så fort han kan. Det är det som kallas service. Jag tackar igen, den här gången lite i förskott, för att han gör sig det besväret.
Kommentarer
Trackback